50 فیلم جنایی برتر قرن 21

۵۰ فیلم جنایی برتر قرن ۲۱ + دانلود رایگان

3 آذر 1399
۰ 3,481 بازدید

یکی از کارگردانان معروف تاریخ سنیما به نام ژان لوک گدار می گوید: “تمام آنچه شما برای یک فیلم نیاز دارید یک اسلحه و یک بازیگر زن است”  فیلم های جنایی یکی از ماندگارترین ژانرهای سینما بوده است ، از فیلم های گانگستری برادران وارنر در دهه ۱۹۳۰ تا فیلم های دیوانه کننده تارانتینو در سال ۲۰۰۰. برای تماشا یا دانلود فیلم های جنایی می توانید به سایت موونیه مراجعه کنید.

محدود کردن فیلم های این ژانر به تعداد ۵۰، کار سختی بود ، اما لیست نهایی لیست جذابی است که تنوع و گستردگی این ژانر را نشان می دهد. لیست زیر را مشاهده کنید، و موارد دلخواه خود را، و آنچه را که فکر می کنید فراموش کرده ایم ، در بخش نظرات به ما اطلاع دهید.

 

۵۰)     Layer Cake ۲۰۰۴    لایه کیک

با توجه به سابقه طولانی کارگردان این فیلم به عنوان تهیه کننده آثار کارگردانی همچون گای ریچی ، آسان بود که اولین کارگردانی وی یک اثر جنایی خواهد بود. اما “لایه کیک” کاملاً پیچیده تر از فیلم های جنایی بود که در آن دهه ساخته می شد. این فیلم بر اساس رمانی از  جی جی کانولی ساخته شد. داستان از  دانیل کریگ (بازیگر جیمز باند) به عنوان یک فروشنده مواد مخدر که معتقد است خودش بالاترین خشونت را در دنیای جنایتکاران دارد، اما پس از مدتی خودش را درگیر یک تهدید می بیند آغاز می شود. بازیگران دیگر فیلم ستاره های آینده مانند تام هاردی ، بن ویشاو ، سالی هاوکینز و سیه نا میلر بودند . این فیلم در مقایسه با فیلم های گای ریچی کمتر مورد پسند و تنش قرار می گیرد ، در عین حال زیبا و عجیب غمگین است ، به گونه ای که به طرز دلخواهی یادآور آثار کلاسیک جنایی دهه ۷۰ است. لایه کیک با فاصله کمی ، بهترین فیلم متیو وان باقی مانده است.

 

The Bling Ring ۲۰۱۳    (۴۹    حلقه بلینگ

بعضی از افراد این فیلم از سوفیا فورد کاپولا را بعنوان یک نگاه کم عمق و سطحی دیگر به مشکلات ثروتمندان از این کارگردان می دانند ،  حلقه بلینگ  در چند سال اخیر به طرز چشمگیری بازدید های بی شماری داشته و این خود را یک نگاه طنزانه باهوش نسبت به یک نسل  را نشان می دهد . داستان بر اساس پرونده واقعی گروهی از نوجوانان عمدتاً ممتاز دره سان فرناندو که برای سرقت لباس و جواهرات شروع به نفوذ در خانه افراد مشهور کردند. کاپولا مسلماً علاقه مند به یک روایت جنایی واقعی در اینجا نیست: مثل همیشه ، روحیه سلطنتی است ، گرچه سبک کاپولا به طرز جالبی در اینجا تغییر می کند . اما خلق و خوی چیزی را به تصویر می کشد: نسلی مادی گرا که تنها برای اشتراک عکس های شان در صفحات اجتماعی دست به هر کاری می زنند (که با اجرای کاملاً خنده دار اما واتسون در اینجا به نمایش در می آید) ، کوپولا در این فیلم در تلاش است  نوجوانان مستاصل برای حضور در دنیایی که وجود ندارد اما همه زندگی شان را در بر گرفته است به نمایش بگذارد.

 

50 فیلم جنایی برتر قرن 21 + دانلود رایگان

 

۴۸)   Prisoners  ۲۰۱۳    زندانیان

زندانیان اولین فیلم دنیس ویلنیو است که با سرمایه بالا و بازیگران مشهور ساخته شده‌است. همچون فیلم‌های قبلی ویلنیو این فیلم هم بحث‌هایی جدی دربارهٔ موضوع انتقام-عدالت طلبی و مرز باریک میان این دو بیان می‌کند. کلر دوور (هیو جکمن) نجاریست که در مراسم روز شکرگزاری به همراه خانواده‌اش به خانه همسایه خود فرانکلین و نانسی بریچ می‌رود اما در همین حین، فرزند وی و فرزند صاحب خانه ناگهان ناپدید می‌شوند. کاراگاه دیوید لوکی (جیک جیلنهال) وارد ماجرا می‌شود اما کلر دوور شخصا سعی در پیدا کردن فرزندش دارد. اما چقدر این پدر نا امید میتواند در حفاظت از خانواده اش موفق باشد؟این فیلم تردید دنیس ویلنوو پس از آدم ربایی دو کودک در روستای پنسیلوانیا را دنبال می کند ، در حالی که لوکی (جیلنهال) تلاش می کند عاملان آن را پیدا کند ، و یک پدر داغدار (هیو جکمن) که خارج از قانون به دنبال فرزندش می گردد. هرچقدر پیچ و خم ها ممکن است مضحک باشد ، آنها بدون شک شما را همراه می کنند و هیجان را به شما منتقل می کند.

 

American Hustle ۲۰۱۳    (۴۷   اخاذی آمریکایی

کریستین بیل یک مرد چاق شیطان صفت است که با امی آدامز ،جنیفر لارنس یک گروه مافیا هستند که برای ریچی دی ماسو به عنوان یک سیاستمدار و واقعاً پرخاشگر با بازی بردلی کوپر در دهه ۷۰ است کار می کنند. دیوید او راسل را می بیند که سبک آزاد را که در چند فیلم قبلی خود توسعه داده بود، در این کامل می کند. آن را در یک داستان جذاب ، سرگرم کننده ، که شلختگی گاه و بی گاه آن کاملاً قطعه ای با روایت نامرتب و گویایی که دارد، احساس کنید. امریکن هاستل یا حقه بازی آمریکایی یا کلاهبرداری آمریکایی، فیلمی در سبک کمدی سیاه جنایی به کارگردانی دیوید او. راسل و به نویسندگی مشترک وی و اریک سینگر می‌باشد.

 

Gangs Of Wasseypur ۲۰۱۲   (۴۶  سردار خان

خارج از آمریکا ، ما به بسیاری از ملتهای دیگر فکر می کنیم که دارای یک سنت طولانی فیلمهای گانگستری هستند ، از فرانسه و ایتالیا گرفته تا کره جنوبی و ژاپن. هند به طور سنتی در میان آنها نیست ، اما حماسه اخیر “دو باند ۵ ساعته” “Gangs Of Wasseypur” احتمالاً این مسئله را تغییر داده است. ، داستان ده ساله آنوراگ کاشیاپ باندهایی را دنبال می کند که از دهه ۱۹۴۰ تا دهه ۱۹۹۰ برای کنترل شهر معدن تیتروار تلاش می کنند. مطمئناً می توانید تأثیرات (“پدرخوانده”) را مشاهده کنید ، اما آنها در این زمینه جدید بسیار هیجان انگیز احساس می شوند  و کاشیاپ سرعت را بی وقفه نگه می دارد به گونه ای که باعث شرمساری اکثر سکانداران(کارگردانان) بلاک باستر می شود.

 

Out Of The Blue ۲۰۰۶    (۴۵   خارج از آبی

شاید فیلم کمتر دیده شده در این لیست ، فیلم درامد مهار کننده و مهیج رابرت سارکیس باشد ، ماجرای قتل عام آراموآنا را روایت می کند ، که در نواحی دور افتاده نیوزیلند در نوامبر ۱۹۹۰ رخ داد و ۱۳ نفر را به دست مهاجمان اسلحه به دست کشته است. و داستان دیوید گری ، و عملیات پلیس برای آوردن او. این تصویری کاملاً حساس، ناراحت کننده و پر از تنش و جزئیات کاملاً کشیده شده است که یادآور کارهای اولیه پل گرینگراس است و به دلیل عدم آشنایی نسبی چهره ها  و احساس یک جامعه صلح آمیز از هم پاشیده است. اگر قبلاً چنین چیزی ندیده اید ، ارزش تماشایش دارد و امیدواریم که سارکیس با چیزی به همان اندازه قدرتمند ، به زودی دوباره فیلم جدید بسازد.

 

Romanzo Criminale ۲۰۰۵   (۴۴     جنایت رومانزو

پس از موفقیت های بی شمار این فیلم، پس از مدتی همین داستان  به یک سریال تلویزیونی ایتالیایی نیز تبدیل شد. فیلم دو ساعت و نیم میشل پلاچیدو در ماگالینا، روایت یک گروه جنایتکار سازمان یافته تازه کار در دهه ۱۹۷۰ در رم را نشان می دهد که در ادامه با همه از کوزا نوسترا گرفته تا فراماسونرها و تروریست های فاشیست ارتباط داشته اند. در صورت وجود ، احتمالاً می توانست از زمان بیشتری بهره مند شود (برش کارگردان ، تقریباً سه ساعته) ، و تقریباً همان زمان تحت الشعاع  Gomorrah قرار گرفت ، اما هنوز هم یک سبک شیک و جذاب است بیش از کمی تحت تأثیر کارگردانی اسکورسیزی است، اما وقتی که ضد قهرمانان خود را با سیاست های آن زمان ایتالیا پیوند داد نتیجه اش فوق العاده شد.

 

A Bittersweet Life ۲۰۰۵  (۴۳  زندگی تلخ و شیرین

کیم جی وون یک فیلمساز بسیار با استعداد است و با فیلم “یک زندگی تلخ و شیرین” یکی از روشن ترین و خونین ترین فیلم هایش مورد توجه افراد زیادی قرار گرفت، هر چند همچنان به پای پارک جان ووک و بونگ جو هو کارگردانان معروف کره جنوبی نمی رسد اما استعدادش در فیلم سازی غیر قابل انکار است. “یک زندگی تلخ و شیرین” فیلم اکشن جنایی که در مکان هایی به اپرا نزدیک می شود ، لی بیونگ هون را در نقش یک اوباش می بیند که عاشق نامزد رئیسش هی سو (شین مین آه) می شود ، یک پیش فرض کلاسیک نوآر که با این وجود در اینجا بسیار تازه احساس می شود ، بخش عمده ای از آن به رمانتیسم روح انگیزی است که لی با آن روبرو می شود. این بدان معنا نیست که در جبهه اکشن عمل نمی کند: کیم این کارها را بهتر از ۹۹.۹٪ از فیلمسازان انجام می دهد و هر خشونت در اینجا بدون نقص اجرا می شود.

 

50 فیلم جنایی برتر قرن 21 + دانلود رایگان

 

Killing Them Softly ۲۰۱۲  (۴۲     به آرامی کشتن آنها

کسانی که امیدوارند این یک فیلم آمریکایی از دنباله های Andrew Dominik به عنوان “ترور جسی جیمز توسط ترسو رابرت فورد” باشد ، بدون شک ناامید خواهند شد.فیلم “” (اقتباس شده از “Cogan’s Trade” جورج ویگینز) فیلم بسیار متفاوتی بود: نگاهی کوتاه و تند وتیز به سرمایه داری آمریکا با یک پایان بندی فوق العاده. پس از اینکه دو دزد خرده پا انبار پول گروه های تبهکار را سرقت می کنند تا خودشان را یک شبه ثروتمند کنند ، گروه های گنگستری نیز یک آدمکش حرفه ای را استخدام می کنند تا آن ها را پیدا کند و با کشتن آن ها درس عبرتی برای دیگران درست کند. دنیایی مبهم ، خطرناک ، بی رحمانه ، جایی که جرم و جنایت می پردازد ، اما هزینه آن برای روح پوسیده ایالات متحده آمریکا است.

 

Gone Girl ۲۰۱۴  (۴۱   دختر گمشده

دیوید فینچر در “دختر گمشده” بزرگترین موفقیت خود را پیدا کرد و فیلمی ساخت که یک تصویر تلخ از اخلاق انسانی را نشان می دهد همچون فیلم دیگر فینچر به نام “هفت”. دختر گشمده  با اقتباس از جیلیان فلین از پرفروش ترین کتاب خود ساخته شده. داستان استاد دانشگاه به نظر می رسد که استاد نویسندگی است با بازی بن افلک  که پس از مدتی مظنون به قتل همسرش می شود ، اما به هرحال واقعیت بسیار ترسناک است. فینچر و فلین به نوعی در این رمان را به شکل غافل گیر کننده ای تغییر می دهند ، اما پیچ و خم ها را حفظ می کنند کیفیت های هجوآمیز و درام زناشویی مازورسکی به آن اضافه می کنند. بازیگران ستاره ای همچون تایلر پری، کری کون به طور مداوم همدردی خود را با تغییر و جهش در میان مسیر خشن ، اما نه بی احساس فینچر حفظ می کند.

Miss Bala ۲۰۱۱ (۴۰    خانوم بلا

داستان این فیلم دریک شهر مرزی تیجوانا واقع در کشور مکزیک جریان دارد. لورا دختری است که همراه پدر و برادر کوچکش در این شهر زندگی می کنند. او رویای تبدیل شدن به یک ملکه زیبایی را در سر می پروراند. یک شب او به یک مجلس با شکوه دعوت می شود و در آن جا به طور ناگهانی شاهد وقوع یک قتل می شود. جایی که بین واقع گرایی اجتماعی و یک فیلم اکشن قرار دارد و با اجرای فوق العاده سیگمن تکیه می زند ، بهتر از بیشتر وحشت واقعی کارتل ها را به تصویر می کشد و قهرمان خود را به یک نماد جذاب و مصالحه شده تبدیل می کند.

 

A History Of Violence ۲۰۰۵ (۳۹     تاریخچه خشونت

«تام استال» شهروندی نمونه است. اما وقتی دو تبهکار خشن به قصد سرقت از غذاخوری وی دست به سلاح می برند، او ناچار به مقابله با آنها برمی خیزد. یک مجرم مرموز و زخم خورده (اد هریس) به کمک تام می آید. کروننبرگ و بازیگرانش (به ویژه ویلیام هرت) از ماهیت داستان بهترین استفاده را می کنند و به خوبی خود را نشان می دهند ، چیزی عمیقا انسانی در اینجا وجود دارد و آن در مورد تلاش برای ایجاد فضایی آرامبخش در میان همه آشوب ها وشرارت هایی که وجود دارد.

 

Ain’t Them Bodies Saints ۲۰۱۳ (۳۸    هیچ‌کدامشان بی‌گناه نیستن

پس از “Pete’s Dragon” و “A Ghost Story” ، دیوید لووری سریعاً به یکی از محبوب ترین فیلمسازان آمریکایی تبدیل می شود. او حتی اولین فیلمش را به بهترین شکل ممکن به پایان رساند و آن را به یکی از ماندگار ترین فیلم های ژانر جنایی تبدیل کرد. داستان درباره ی یک قانون شکنی است که از زندان فرار میکند و از تپه های تگزاس عبور میکنه تنها برای دیدن همسرش و دختر بچه اش که هرگز او را ندیده است این نوعی پیچ و تاب در کهن الگوهای عاشقان بسیار دیده می شود. فیلمی کاملاً باشکوه ، با لمس یک عشق رویایی و دوز سنگین مالیخولیایی ،اما طرفداران ژانر جنایی با هیجان بالا را راضی نمی کند ، در حالی که بقیه افراد از رویکرد دوست داشتنی، جدی و روح انگیز فیلم بسیار لذت بردند.

 

50 فیلم جنایی برتر قرن 21 + دانلود رایگان

 

Hell Or High Water ۲۰۱۶  (۳۷   اگر از آسمان سنگ ببارد

اگر سنگ از آسمان ببارد یا حتی اگر از آسمان سنگ ببارد، فیلمی جنایی به کارگردانی دیوید مکنزی و نویسندگی تیلور شریدن است. از بازیگران این فیلم می‌توان به کریس پاین، بن فاستر و جف بریجز اشاره کرد. فیلم نامزد کسب ۴ جایزه اسکار در زمینه بهترین فیلم، بهترین بازیگر مکمل، بهترین فیلمنامه و بهترین تدوین شد اما نتوانست هیچ کدام را کسب کند. یک پدر تنها به همراه برادر بزرگترش تصمیم می‌گیرند تا به یک بانک دستبرد بزنند و با پولی که از آنجا می‌دزدند، مزرعه خانوادگیشان در تگزاس را نگه دارند و بدهی‌های خود را پرداخت کنند. اما در همین حین دو رنجر تگزاسی نیز به دنبال گرفتن این دو برادر هستند. فیلم با استقبال بی نظیر مخاطبان رو به رو شد و همچنین نظرات مثبت  منتقدین را در پی داشت.

 

Collateral ۲۰۰۴   (۳۶    وثیقه

مایکل مان در این قرن فیلم های جنایی خوب بسیاری ساخته است (ما حتی “معاون میامی” و “دشمنان عمومی” را که بسیار مورد نقد قرار گرفتند فیلم های خوبی میدانیم) ، اما بهترین فیلم  او همچنان “وثیقه” است، مینیمالیست ترین، پرتنش ترین اثر این کارگردان  که باید گفت کاملاً فیلم تجاری حرفه ای است. «مکس» یک راننده تاکسی است، که توسط یک آدم کش حرفه ای (تام کروز) گروگان گرفته می شود. اکنون او باید راهی پیدا کند تا هم خودش را و هم آخرین قربانی این آدم کش را نجات دهد.. این یک موضوع داستانی متعارف تر از برخی کارهای بعدی مایکل مان است.

 

Gomorrah ۲۰۰۸ (۳۵   گموراه

Gomorrah ساخته Matteo Garrone که بر اساس یک کتاب غیر داستانی از Roberto Saviano ساخته شده است ، تقریباً انقلابی در این ژانر بود. این فیلم در مورد تبهکاران ایتالیایی است و شامل داستان پنج شخص متفاوت می‌شود که هرکدام به گونه‌ای در تلاشند با گروه مافیایی «کامورا» ارتباط برقرار کنند. به طایفه کازالسی در جنوب ایتالیا نگاه می کند ، در میان دشمنی که توسط قتل ها در یک سالن برنزه آغاز شد و به زودی از بالای سلسله مراتب به پایین این جرم را نه به عنوان یک تجارت ، بلکه به عنوان یک بیماری به نمایش می گذارد ، که از ریشه آن گسترش می یابد و تقریباً همه عناصر زندگی را که به ما نشان داده می شود آلوده می کند.

 

The Yellow Sea ۲۰۱۰ (۳۴   دریای زرد

دریای زرد یکی از فیلم های جنایی خوب از کشور کره جنوبی است، به نظر می رسد کارگردانان کره ای در ژانر جنایی بسیار خوب عمل کرده اند و فیلم های ماندگاری ساخته اند. در این فیلم جونگ وو هان که همچنین در فیلم معروف The Chaser  حضور داشت در این فیلم نیز به ایفای نقشی می پردازد.داستان یکی از اعضای خانواده یک راننده تاکسی در شهر یانجی، منطقه ای بین روسیه، کره شمالی و چین، برای بدست آوردن پول به کره می رود اما ناپدید می‌شود. فیلمی پرانرژی ، پرجنب و جوش ، و سراشار ازپیچ و تاب خوب که توانست جوایز بین المللی زیادی را از آن خود کند.

 

John Wick ۲۰۱۴ (۳۳     جان ویک

فیلم جان ویک داستان مردی به نام جان ویک که پس از ازدواج با همسرش، شغل آدم‌کشی را رها کرده‌است، برای از پای درآوردن گانگسترهایی که سگش را به قتل رسانده‌اند، از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند. فیلم جان ویک دارای دو سری است که یکی از در سال ۲۰۱۴ و دیگری در سال ۲۰۱۷ به نمایش در آمدند و گرچه آنها قبل از هر چیز فیلم های اکشن هستند ، اما قطعاً فیلم های جنایی نیز هستند، چاد استاهلسکی و دیوید لیچ در ساخت یک دنیای زیرین کتاب کمیک جذاب جذاب و پر از شخصیت ها و قوانین جذاب تر ، از آنچه دیده ایم مدتی در این ژانر بهترین بودند. کیانو ریوز در کمال آرامش، بی سر و صدا به نظر می رسد زیبا بهترین انتخاب برای این نقش بوده است.

Foxcatcher ۲۰۱۴  (۳۲   شکارچی روباه

شکارچی روباه یا فاکس‌ کچر؛ فیلمی ورزشی جنایی درام به کارگردانی بنت میلر و با بازی چنینگ تیتوم، مارک رافلو و استیو کارل است. داستان فیلم بر اساس زندگی واقعی و تراژیک دیو شولتز، قهرمان کشتی آزاد المپیک ساخته شده‌است. اما فیلم بنت میلر روایت مارپیچی و حرکت آهسته نسبت به آن جنایت است ، نگاهی به انگیزه های موجود و غیر قابل دانستن دلیل وقوع آن، که ما نمی توانیم آن را حتی تصور کنیم. در این فیلم یک استیو کارل غیرقابل شناسایی به عنوان وارث ثروتمند جان دو پونت ، و چانینگ تاتوم و مارک روفالو به عنوان برادران شولتز ، کشتی گیران المپیکی که دو پونت دوست هستند و برای آموزش در مزرعه فاکس کچر شروع به تمرین می کنند که در نهایت به عواقب غم انگیزی دچار می شوند. مانند فیلم شیطانی “گتسبی بزرگ” ، این انعطاف پذیری امتیاز و استحقاق آمریکایی را به گونه ای بررسی می کند که فقط چیزی مانند “جینکس” می تواند آن را به خوبی روایت کند.

Bullhead ۲۰۱۱  (۳۱    گاو باز

فیلمی که معرفی ماتیاس شوئنارتس و هم کارگردان مایکل روزکام را برای ما به ارمغان آورد ، این فیلم  چشمگیر و جالب هیجان انگیز بلژیکی ، نامزد بعید اسکار ، رویکرد غیرمعمولی به فیلم افراد اوباش دارد. شوئنرتز در نقش جکی ، یک دامدار گاو وحشی که به خود استروئیدهای گاو تزریق می کند، بازی می کند و این در حالی است که با گروهی محلی که هورمون های غیرقانونی در روستاهای لیمبورگ می فروشد، بسته شده و قادر به فرار از گذشته غم انگیز خود نیست. همه چیز زمانی که هم اکنون یکی از دامپزشکان سنگ دل پیش او آمده تا یک معامله بودار و قابل بحث را با یکی از سوداگران بدنام کشور جوش دهد تغییر می کند.

 

50 فیلم جنایی برتر قرن 21 + دانلود رایگان

 

Blue Ruin ۲۰۱۳  (۳۰  قراضه آبی

ساختن یک فیلم انتقام جویی با نگاهی تازه دشوار است ، اما موفقیت بزرگ جرمی سالنیر در Blue Ruin  در ایجاد نگاه تازه قابل تحسین بود. فقط با ساخت شخصیت اصلی آن نه یک ماشین کشتار فوق العاده کارآمد Denzel-ish ، بلکه یک پسر معمولی ، تا حدودی گیج کننده. ماکون بلر ، در یک اجرای فوق العاده ، نقش دوایت را بازی می کند که با اطلاع از اینکه مردی که پدر و مادرش را از زندان آزاد کرده است ، برای انتقام از آنها تصمیم می گیرد تا عمل قصاص برای آن مرد را انجام دهد. سالنیر توانسته به یک بودجه ناچیز تصویر بسیار کامل ، و بی نظیر از انتقام و خون خواهی را به نمایش بگذارد.  این فیلم موفق شده است یک روحیه جدید و هیجان انگیز برای فیلم های این ژانر ایجاد  کند.

 

Traffic ۲۰۰۰  (۲۹    ترافیک

“ترافیک” فیلمی به کارگردانی استیون سودربرگ که برای آن برنده اسکار نیز شده  اسکار و فیلم نامه دائماً سؤال برانگیز سایمون مور و استفان کاگان است. وقتی که صحبت از ژانر جنایی می شود سودربرگ با دو فیلم اخیرش “Out Of Sight” و “The Limey”  یکی از کارگردانان به نام است که در این ژانر خودش را به بهترین شکل نشان داده است. مایکل داگلاس، بنیسیو دل تورو، دان چیدل و کاترین زیتا جونز از بازیگران این فیلم هستند. داستان روایت یک قاضی محافظه کار توسط رئیس جمهور امریکا منصوب می شود تا جنگ کشور بر علیه مواد را رهبری کند، اما طولی نمی کشد که در میابد دختر نوجوان خودش هم معتاد است.

 

Winter’s Bone ۲۰۱۰  (۲۸   استخوان زمستان

فیلمی به کارگردانی و نویسندگی دبرا گرانیک که اقتباس شده از رمان دانیل وودرل است. داستان دختری ۱۷ ساله با نام «ری» مسئول نگهداری از دو خواهر و برادر کوچکترش و همچنین مادر پریشان حالشان در شرایط بسیار بد اقتصادی است. در همین احوالات خبر میرسد که پدرشان که به قید وثیقه از زندان آزاد شده، فرار کرده و اگر تا یک هفته باز نگردد آنها به خاطر جبران پول وثیقه از خانه یشان که شاید تنها دارایی آنهاست اخراج خواهند شد این یک هیجان کاملاً جذاب است که هم دارای یک ردیف فمینیستی است و لحظات احساسی عالی. بهترین عناصر در اجراهای آن به چشم می خورد: نه تنها چرخش ستاره ای همچون لارنس ، بلکه یک مورد ترسناک (و به درستی نامزد اسکار) از جان هاوکس به عنوان عموی ری.

 

Monster ۲۰۰۳ (۲۷   هیولا

فیلمی به کارگردانی پتی جنکینز اکه اکنون به لطف موفقیت Wonder Woman  تعداد زیادی او را میشناسند، اما هر کسی که “هیولا” را دیده است می داند که پتی جنکینز مدت طولانی است که خودش را در عرصه کارگردانی شناسانده است. او داستان آیلین وورنوس (بازی  شارلیز ترون) است ، یک زن فاحشه که در سال ۲۰۰۲ در فلوریدا به جرم قتل شش مرد اعدام شد ، اما اولین مردی که کشت را به صورت غیر عمد و تنها برای حفاظت از جانش به قتل رساند. در ابتدا پتی جنکینز سعی دارد  یک نمایش کاملاً دلسوزانه از وورنوس را قبل ازانجام قتل هایش به ما نشان دهد.در حالی که به درستی ادعای او را به عنوان یک قهرمان نیز ندارد. کریستینا ریچی بعنوان دوست دختر وورنوس در فیلم یک شخصیت تکامل نیافته است، اما ترون در نقشش بسیار حیرت انگیز است و در نهایت برای همین نقش توانست جایزه اسکار را بدست آورد.

In Bruges ۲۰۰۸  (۲۶   در بروژ

آخرین «کار» دو آدم کش ایرلندی، «کن» (گلیسن) و «ری» (فارل) در کلیسایی در لندن، به مشکل بر می خورد («ری» اضافه بر کشیش مورد نظر، پسر بچه ای را هم می کشد) و رئیس آن دو (فاینز) دستور می دهد که به بروژ در بلژیک بروند و منتظر تماس او باشند. در بروژ «کن» آرام آرام به این شهر تاریخی علاقه پیدا می کند، در حالی که «ری» هم چنان به خاطر کشته شدن کودک بی گناه، آن هم در اولین کارش، در عذاب وجدان به سر می برد. اولین نمایشنامه نویسنده برنده جایزه اسکار ، مک دونا ، ممکن است یکی دیگر از کارگردانان پس از تارانتینو باشد که داستان دو آدم کش را با لحنی کمدی و جذاب روایت می کند.

We Own The Night ۲۰۰۷  (۲۵   شب متعلق به خودمان

جیمز گری  کارگردان فیلم “ما شب را متعلق به خودمان می کنیم”  که از نظر منتقدین در دسترس ترین و لذت بخشترین کاری است که کارگردان تا به امروز ساخته است. اواخر دهه ۱۹۸۰؛ «بابی» (فینیکس) و «جوزف» (والبرگ) دو برادر هستند که راهشان از هم جدا شده است. «جو» در ادامه راه پدرش وارد پلیس نیویورک شده ولی «بابی» به خلافکاری روی آورده است . که پس از هدف قرار دادن برادرش توسط پادشاه روسیه ، موافقت می کند با مقامات همکاری کند ( الکس ودوف). فیلم ارتباط این دوبرادر را به خوبی روایت می کند و بینندگانشان را مجذوب این داستان می کند.

 

Kiss Kiss Bang Bang ۲۰۰۵  (۲۴   بوس بوس بنگ بنگ

پس از موفقیت فیلمThe Good Kiss Goodnight ، شین بلک کمابیش برای یک دهه کامل ناپدید شد. اما پس از مدتی شروع طوفانی داشت (و اولین کارگردانی اش را انجام داد) و باید گفت این انتظار ارزشش را داشت. رابرت داونی جونیور نقش یک دزد کوچک را بازی می کند که بعد از مدتی بر حسب تصادف بازیگر یک فیلم می شود. و باید نقش یک کارآگاه را در فیلمی هالیوودی بازی کند. این فیلم ، هیجان انگیز ، هوشمندانه است که طرفداران ژانر جنایی را به وجد آورد.

 

50 فیلم جنایی برتر قرن 21 + دانلود رایگان

 

A Hard Day ۲۰۱۴  (۲۳   روز سخت

در حال حاضر یک کشور به طور مداوم بصورت هوشمندانه فیلم هایی متناسب با ژانر را تولید می کند، احتمالاً این کشور کره جنوبی است است ، بنابراین جای تعجب نیست که اگر طرفدار این ژانر هستید باید با فیلم های کره ای آشنا باشید. این تنها فیلم دوم کارگردان کیم سئونگ هون است – ظاهراً عملکرد خوبش در فیلم قبلی او باعث شد او اعتماد به نفس زیادی پیدا کند که پس از ۸ سال یک فیلم شگفت انگیز دیگر بسازد. روز سخت یک کمدی سیاه و هیجان انگیز و مبتکرانه است که منجر به روایتی می شود که به نظر می رسد از تک صحنه ها دقیقاً کالیبره شده و تا ریزترین جزئیات برای حداکثر تنش یا کاتارسیس تصور شده اند. داستان فیلم درباره ی کارآگاه گئون سو هست که یک روز سخت را در پیش رو دارد و یک سری وقایع و رویدادها ، برای او در کمتر از ۲۴ ساعت اتفاق می افتد.

 

Red Road ۲۰۰۶  (۲۲   جاده سرخ

“جکی” به عنوان اپراتور دوربین مدار بسته کار می کند. هر روز او به گوشه ای از دنیای کوچک چشم می دوزد و از مردمی که زیر دیدگان او قرار دارند محافظت می کند. یک روز مردی در مانیتور او ظاهر می شود، مردی که او فکر می کرد هیچگاه نخواهد دید، مردی که او نمی خواهد بار دیگر ببیند. اما او هیچ چاره ای ندارد و باید با آن مرد روبرو شود . چیزهای زیادی بیش از آنچه که در این فیلم وجود دارد ، هیپنوتیزم ، پارانوئید ، جای خود را به نتیجه گیری تحریک آمیز و قدرتمند می دهد ، و اگرچه اکنون سال های زیادی از اکران آن می گذرد اما همچنان دیدن این فیلم چذابیت فراوانی دارد. این فیلم محصول کشور دانمارک است، این کشور به تازگی با کارگردانانی همچون فون تریه و وینتربرگ توانسته خودش را به فیلم دوستان معرفی کند.

 

Before The Devil Knows You’re Dead ۲۰۰۷   (۲۱   پیش از آنکه شیطان بفهمد مرده ای

سیدنی لومت یکی از خارق العاده ترین کارگردانان است ، او کارگردان کار های کلاسیکی همچون “۱۲ مرد عصبانی” “بعد از ظهر سگی” ،  “حکم” در ۸۳ سالگی فیلم جدیدش را ساخت.  پیش از آنکه شیطان بفهمد مرده ای، فیلمی در ژانر جنایی درام است که فیلیپ سیمور هافمن، ایتن هاک و مایکل شنون از بازیگران فیلم میباشند. فیلم داستان دو برادر است که در اوج مشکلات مالی تصمیم گرفته‌اند با سرقت از جواهرفروشی پدرومادرشان به نان‌و‌نوایی برسند و با فرض این‌که شرکت بیمه ضرر والدین را جبران خواهد کرد، سعی دارند بر زشتی عمل خود سرپوش بگذارند. فیلم از بعضی جنبه ها به سبک قدیمی است و به ملودرام آرتور میلر نزدیکتر و شاید نگاهی تارنتینویی نیز دارد ، هر چه هست در نهایت به یکی از آثار فاخر در این ژانر تبدیل شده است.

 

Girlhood ۲۰۱۴ (۲۰   دخترانگی

“دخترانگی” سلین سیامما واقعاً مانند آنچه ما به عنوان یک فیلم جنایی سنتی تصور می کنیم ، رفتار نمی کند: هیچ گونه تیراندازی یا خشونتی وجود ندارد ، و بیشتر در مورد روی سن آمدن یک زن جوان آفریقایی-فرانسوی است. مریم” که از ذلت شرایط خانوادگی‌اش، چشم انداز تیره تحصیلی‌اش و قدرت نمایی پسران به ستوه آمده بعد از آشنایی با یک گروه سه نفره از دختران آزاده زندگی جدیدی را شروع میکند. او نام و طرز لباس پوشیدن خود را عوض میکند و ترک تحصیل میکند تا در گروه پذیرفته شود با این امید که این راهی باشد برای رسیدن به آزادی.

 

A Prophet ۲۰۰۹ (۱۹  یک پیامبر

“یک پیامبر” تصویر جرم و جنایت با روایت جدیدی به تصویر می کشدو جای تعجب نیست: این یک درام جنایی کاملاً گیرنده و بسیار قدرتمند است که  به مدت دو ساعت و نیم بیش از اکثر سریال های تلویزیونی روایت می شود. نگاه گسترده ژاک آودیارد به ناکامی های سیستم زندان فرانسه و ظهور یک جنایتکار کوچک به یک جایگاه مهم ، طاهر رحیم ناشناخته در آن زمان را در نقش مالک ، نوجوان فرانسوی-الجزایری محکوم به شش سال زندان ، که تحت این قانون قرار دارد ، بازی می کند. مالک برای اینکه زندان را به جایی خوب برای خودش تبدیل کند دست به کار هایی می زند که هویت انسانی اش را زیر سوال می برد.

 

Revanche ۲۰۰۸  (۱۸   انتقام

داستان فیلم روایتگر مردی است تقریبا ۴۰ ساله با نام الکس که با دختری به نام تامارا دوست است و عاشقانه یکدیگر را میخواهند. تامارا در فا*شه خانه ای کار میکند تا بتوانند بدهی ۴۰ هزار دلاریش را پرداخت کنند و الکس هم سخت در تلاش برای پرداخت بدهی هایشان است. اما سر انجام تمامی تلاش هایشان را بی ثمر میدانند و الکس نقشه ی سرقت یک بانک محلی را میکشد. در ابتدا ، ما دو رشته را دنبال می کنیم: یک شرکت سابق (یوهانس کریش) در وین که قصد سرقت از یک بانک را دارد تا بتواند با نامزدش(ایرینا پوتاپنکو) و یک پلیس (آندریاس لوست) بدهی هایشان را بپردازند و به مکانی دور فرار کنند. شما می توانید این فیلم را به عنوان یک فیلم انتقام جویانه طبقه بندی کنید ، اما این در مورد چیزهای بیشتری است – عشق ، غم ، فداکاری ، گذشت ، گناه – و این ملودرام نادر است که در وجود شما نفوذ می کند.

 

The Departed ۲۰۰۶ (۱۷   جدا مانده

مارتین اسکورسیزی پس از یک دهه دوری از ژانری که بیشترین ارتباط را با او داشت به تصویر گانگستری بازگشت و سرانجام با  The Departed اسکار را از آن خود کرد. داستان افسر پلیس جوان شهر بوستون به نمام بیلی کاستیگان (لئوناردو دی کاپریو) را روایت میکند که از سوی فرماندهان کاپیتان کوئینان و سرجوخه دیگنام در اداره پلیس ماموریت می یابد تا به طور مخفیانه وارد یک باند گانگستری خلافکار و تبهکار شود و از سوی رهبر آنها که فرانک کاستلو نام دارد اطلاعات مهمی را برای اداره پلیس بیاورد ولی از طرفی دیگر فرانک نیز یکی از افرادش را که کالین سالیوان (مت دیمون) نام دارد وارد اداره پلیس میکند تا درباره حرکت های پلیس به او گزارش دهد. پس از مدت زمان اندکی کالین متوجه می شود که بیلی یک نفوذی است.

 

Sexy Beast ۲۰۰۰ (۱۶   جانور جذاب

یک گانگستر خطرناک به نام دون لوگان با دزد صندوق باز کن بازنشسته ای به نام گال برای آخرین دزدیشان بایکدیگر همکار می شوند، اما شرایط برای هر دو آنها سخت پیش می رود. فیلم از نظر بصری مبتکرانه و فاخر و شکوهمند است و کاملا ارزش تماشا دارد. بن کینگزلی برای این فیلم نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل اسکار و گلدن گلاب شد و شاید شایسته بردن آن نیز بود.

 

The Man Who Wasn’t There۲۰۰۱(۱۵    مردی که آنجا نبود

“مردی که آنجا نبود” برای طرفداران برادران کوئن یکی از آثار محبوب اسن ، فیلمی که مطمئنا در میان بهترین های برادران کوئن قرار دارد . «اد کرین» آرایش گر باوقار و کم حرفی است که نقشه حق السکوتی را می کشد که امیدوار است به کمک آن، هم پول زیادی به جیب بزند و هم انتقامش را بگیرد. برادران کوئن عمداً عادت دارند مخاطبانشان را غافل گیر کنند .این نوعی فیلم است که منجر به اتهامات بی رحمی و نیهیلیسم نسبت به کوئن ها می شود ، اما ما همیشه یک انسان گرایی در کار آنها پیدا کرده ایم ، حتی در اینجا ، به لطف آسیب هایی که تورنتون و بقیه بازیگران به ارمغان می آورند باز هم ما شاهد نتیجه گیری فوق العاده فیلم هستیم.

 

Nightcrawler ۲۰۱۴(۱۴   خزنده شب

جیک جیلنهال در نقش یک مرد جاه طلب ، جامعه آمریکا است که پس از یک حادثه ای که به صورت اتفاقی با آن رو به رو می شود تصمیم می گیرد با خرید یک دوربین شروع به فیلم برداری از شرارت های شبانه ای که در قلب آمریکا اتفاق می افتد بکند. او پس از مدتی پول بسیار خوبی از این شغل در می آورد اما برای اینکه تلوزیون تنها با او همکاری کند دست به شرارت در حین فیلم برداری می زند تا آن صحنه ها را خشن تر نشان دهد و آمار بازدیدش بیشتر شود. جیک جیلنهال در این فیلم بسیار خوب و هوشمندانه بازی می کند و در لحظاتی شمارا متحر می کند.

 

Brick ۲۰۰۵ (۱۳  آجر

«برندن» (گوردن لویت) دوست قدیمی خود را مرده در ورودی یک تونل فاضلاب پیدا می کند. او به یاد می آورد که دو روزه پیش به او زنگ زده بود و گفته بود که در شرایط خوبی نیست و مشکلی برایش پیش آمده.. هنگامی که برندن (جوزف گوردون-لویت) تلاش می کند تا ناپدید شدن دوست دختر خود (امیل دو راوین) را حل کند ، با معماهایی رو به رو می شود که برای روشن شدن آن باید دست به کار هایی بزند. آجر؛ فیلمی با بازی جوزف گوردون لویت در ژانر نئو نوآر معمایی و به کارگردانی ریان جانسون است.

 

50 فیلم جنایی برتر قرن 21 + دانلود رایگان

 

Animal Kingdom 2010 (12   پادشاه حیوانات

ماجرای فیلم در مورد پسر هفده ساله ای به نام جاش می باشد که به تازگی مادرش را از دست داده است و به همراه مادر بزرگش و عمو و پسر عموهایش که همگی خلافکار هستند زندگی می کند که پلیس به شدت خانواده جاش را تحت نظر دارد. ضربات فردی ممکن است آشنا باشد، اما شخصیت ها کاملاً تازه هستند، به خصوص به دلیل بازی های خیره کننده ویور و بن مندلسون. کارگردانی میچود جزو نقاط قوت فیلم است و در لحظاتی از فیلم غافل گیری های زیادی را برای بینندگان فراهم می کند.

 

Exiled ۲۰۰۶ (۱۱   تبعید

کارگردان این کار به موفقیت کارگردانان هم وطنش مانند جان وو را در سطح بین المللی نداشته است ، اما هر کسی که فیلم را ببیند مطمئنا شیفته این فیلم میشود. رابطه ای دوستانه بین یک تبهکار سابقه دار و دو گروه آدمکش مختلف که یکی برای محافظت از او و دیگری برای کشتنش فرستاده شده اند شکل گرفته. از سکانس آغازین خیره کننده گرفته تا تیراندازی های بعدی ، از جمله بهترین نمونه هایی که از زمان آخرین شکل گیری وو دیده شده است به جرات جانی تو یکی از بهترین کارگردانان چینی است که با این فیلم خودش را به فیلم بازان معرفی کرد.

 

Chopper ۲۰۰۰  (۱۰   چاپر

این فیلم داستان «مارک چاپر» را روایت می کند، یک جنایتکار افسانه ای که در دوره حبس اش در زندان به جرم قتل، زندگی نامه خودش را می نوشت. کتاب چاپر، که این فیلم هم بر پایه همان ساخته شده، یکی از پرفروش ترین کتاب های سال بود. فیلم اندرو دومینیک یک شرح حال از شخصیت جذاب ، ترسناک و جنایی Chopper Read استرالیایی است که فیلم را در زندان آغاز می کند ، روایت اضافی اش را می زند تا از سخت ترین مراحل بگذرد تا به آزادی برسد. بدون شک چاپر از جمله بهترین نمونه فیلم های ژانر جنایی است.

 

Drive ۲۰۱۱  (۹   راندن

نکته جالب توجه در فیلم راندن فیلم نامه نویس ایرانی آن یعنی آقای حسین امینی است. فیلم از موسیقی متن گرفته تا بازی بازیگران و اسلوموشن ها از صحنه های خشونت آمیز و عاشقانه همه و همه شکلی بی نظیر دارد. “درایو” یک نگاه کلاسیک و عاشقانه همراه خشنونت های زیاد است. کارگردان این فیلم نیکولاس ویندینگ رفن و با بازی رایان گاسلینگ و کری مولیگان است. برایان کرانستون، کریستینا هندریکس و اسکار آیزاک از دیگر بازیگران فیلم هستند. یک راننده بدلکار پروژه های سینمایی هالیوود، که شب هنگام برای خلافکاران رانندگی می کند، در جریان یکی از این ماموریت هایش همه چیز به درستی پیش نمی رود و دچار دردسر هایی می شود. این فیلم صحنه های شگفت انگیزی دارد که تا مدت ها ذهن شمارا درگیر خودش می کند.

Inherent Vice ۲۰۱۴ (۸   معاون ذاتی

پاول توماس اندرسون چند بار با فیلم های جنایی کرده است توانسته بود استعداد خودش را در کارگردانی بروز دهد، اما نزدیکترین چیزی که او به طور کامل توانست آن را بهترین شکل انجام دهد با اقتباس از “معاون ذاتی” توماس پینچون است. فیلمی کاندیدای ۲ جایزه اسکار در سبک نئو-نوآر جنایی با بازی واکین فینیکس، کاترین واترستون، جاش برولین، اوون ویلسون، ریس ویترسپون و بنیسیو دل تورو است. داستان در سال ۱۹۷۰ اتفاق می‌افتد. یک کارآگاه بنام «لری اسپورتلو» در مورد ناپدید شدن یک جوان تحقیق می کند.

 

۲۵th Hour ۲۰۰۲ (۷   بیست و پنج ساعت

اسپایک لی در ساخت فیلم جنایی آنقدر تبحر دارد که تقریباً شرم آور است که این کار را بیشتر از این انجام نمی ده! شاهکار او در این ژانر ، حداقل در حال حاضر ، “ساعت ۲۵” باقی مانده است ، اقتباس او از رمان “بازی تاج و تخت” نمایشگر دیوید بنیوف در مورد آخرین روز آزادی مونتی (ادوارد نورتون) ، یک فروشنده مواد مخدر است. این فیلم به طور تصادفی طنین انداز بیشتری پیدا کرد وقتی صحنه هایی از ۱۱ سپتامبر عکسبرداری کرد و حال و هوای غم انگیز آن زمان را گرفت ، اما حتی در شرایط شادتر هم بسیار عالی بود: کل بازیگران به ویژه برایان کاکس ، فیلیپ سیمور هافمن کارهای خارق العاده ای انجام می دهد ، لی در بالغ ترین و موفق ترین کار خود است ، فیلم  هوشمندانه و بدیعی می سازد و در انتها به یک فیلم ماندگار تبدیل می شود.

 

Memento ۲۰۰۰  (۶    یادگاری

ما  ازابتدا با کریستوفر نولان به عنوان یک کارگردان جنایی آشنا شدیم ، اما او پس از مدتی به دنبال فیلم های پرفروش رفته و این مدتهاست که کار او را تحت تأثیر قرار می دهد ، از تأثیرات مایکل مان در “شوالیه تاریکی” گرفته تا عناصر دزدکی “آغازگر”. اما تا زمانی که او مگابایت را به طور کامل کنار نگذارد ، هرگز یک فیلم جنایی ناب به اندازه کامل Memento کامل نخواهد ساخت. این یک فیلم انتقام جویانه است  که روایتگر مردی است که حافظه اش هر چند ساعت از بین می رود اما تنها چیزی که به یاد دارد این است همسرش به دست فردی کشته شده او با خالکوبی رو بدنش می فهمد که هر روز باید چه کاری انجام دهد. فیلمنامه این شاهکار را جاناتان نولان برادر کریستوفر نولان نوشته است که به جرات یکی از شاهکار های او محسوب می شود.

 

The Beat That My Heart Skipped ۲۰۰۵ (۵    ضربان قلب

ژاک آدیارد کارگردان فرانسوی که نامزدهای اسکار (برای “یک پیامبر”) و حتی یک نخل طلا (برای “دپان”) شده است ، اما برای ما بهترین فیلمش یعنی ضربان قلب جایزه ویژه ای دریافت نکرد. زندگی “تام” بیست و هشت ساله به سمتی می رود که شاید بشود او را جنایتکار در نظر گرفت.او راه پدر خود را دنبال می کند.کسی که از معملات املاک کثیف و گاهی بی رحم پول در می آورد.اما زندگی به او راه جدیدی را نشان می دهد وقتی فرصتی به دست می آورد تا در کنسرتی مانند مادر خود پیانو بنوازد.

 

No Country For Old Men ۲۰۰۷(۴   جایی برای پیر مردها نیست

حتی با دانستن کیفیت بالای کار برادران کوئن به طور کلی  و دانستن عشق آنها به داستان های جنایی ، هیچ کس فکرش را نمیکرد این دو برادر فیلمی حیرت انگیز در این ژانر را بسازند.. اولین اقتباس آنها (اقتباس از رمان کورماک مک کارتی) ، بزرگترین ویژگی کارهای قبلی آنها را حفظ کرده است – شوخ طبعی ، نقشه های دقیق ، شخصیت های فراموش نشدنی ، انفجارهای ماورای خشونت که به ویژگی فیلم های آنان تبدیل شده. در ژوئن سال ۱۹۸۰ میلادی، در منطقه ای متروکه واقع در تگزاس، لویس مس به دنبال شکار است اما به جای آن، افرادی کشته شده را می بیند که بر اثر تیر اندازی از پای در آمده اند. ظاهرا اختلاف آنها بر سر معامله مواد مخدر بوده است. او در آن محل کیفی پر از پول می یابد و طمع آن باعث می شود تا سریعا پول ها را که ۲ میلیون دلار ارزش دارند، برداشته و به خانه برگردد، بی خبر از آنکه با این کار زندگی اش را به خطر انداخته است. حال تبهکاران در به در به دنبال پول ها هستند و تا آنرا نیابند از پای نمی نشینند.

Zodiac ۲۰۰۷ (۳   زودیاک 

دیوید فینچر علاقه زیادی به کار حرفه ای قاتلان زنجیره ای داشته است و به طور حتم زودیاک یکی از شاهکار های او در ژانر جنایی است. نگاهی دقیق به قاتلی به نام زودیاک ، که هنوز ده ها سال پس از وحشت در خلیج سانفرانسیسکو راه انداخت دستگیر نشده. دو مامور در پی پیدا کردن این قاتل مرموز می روند یکی از ان ها کاریکاتوریست (جیک جیلنهال) که برای پیدا کردن این قاتل دست به هر کاری می زند. یک فیلم دو ساعت نیم که طی این مدت زمان تماما استرس و اضطراب های زیادی را برای شما به وجود می آورد.

 

City Of God ۲۰۰۲ (۲   شهر خدا

اگر تصور می کردید چیز جدیدی برای گفتن در مورد فیلم جنایی ، پس از تارانتینو وجود ندارد ، وارد قرن بیست و یکم شدیم فیلم شهر خدا از کشور برزیل نمونه بی نظیری از این ژانر است.  . این فیلم با اقتباس از کتاب پائولو لینز داستان های فاولاهای ریودوژانیرو را از نگاه راکت (الکساندر رودریگز) ، پسری شیرین و صادق که همیشه تلاش خود را برای زنده ماندن در آشوب های مناطق فقیر برزیل کرده است ، بیان می کند. قیلمی با لحن خنده دار ، مهیج ، ترسناک ، غم انگیز و قابل تأمل است: اساساً هر چیزی که یک فیلم باید داشته باشد را شهر خدا دارد.

 

50 فیلم جنایی برتر قرن 21 + دانلود رایگان (2)

 

Memories Of Murder ۲۰۰۴ (۱   خاطرات یک قتل

بونگ جون هو کارگردان مشهور برنده جایزه اسکار  ثابت کرده است که یکی از هیجان انگیزترین فیلمسازان زنده است ، و با بی توجهی به کنوانسیون ، ژانرها و آهنگ های مختلف را از هم جدا می کند. و یکی بهترین فیلم او تا به امروز – یکی از بهترین فیلم های قرن بیست و یکم – “Memories Of Murder” است ، یک درام پلیسی. این فیلم براساس داستان واقعی شکار اولین قاتل زنجیره ای کره و سه کارآگاه (کیم سانگ کیونگ ، سانگ کانگ هو و کیم روه ها) ساخته شده. نبوغ کارگردان این فیلم در تمام لحظات بی نظیراش نمایان است جدا از آن چیزی که برای کادربندی و حرکت دوربین دارد، پایان بندی فیلم بسیار درخشان و قابل تامل است.

 

ژانر جنایی یکی از جذاب ترین ژانرهای سینما است و بنابراین قابل درک است که ما می توانیم به راحتی تا ۱۰۰ فیلم برویم . آثاری همچون  “The Yards” ساخته جیمز گری ، “The Guard” به کارگردانی جان مایکل مک دونا ، “mother” ، لیست برتر بونگ جون هو  ، “Ghost Dog” جیم جارموش و “The Limits of Control “،گای ریچی ،” Mystic River “از کلینت ایستوود و بسیاری از آثار دیگر که جزو ماندگار ترین فیلم های این ژانر هستند.همچنین “Capote” ، “The Brothers Bloom” ، “The Lookout” ، “Bronson” ، “The Ice Harvest” ، “Spring Breakers” ، “Amores Perros” ، “Gone Baby Gone و “The Town” “The Pledge” ، “Elite Squad” ، “Miami Vice” ، “Road to Perdition”  “Starred Up” ، “Paid in Complete” ، Place Beyond The Pines” ، “Nine Queens” ، “Insomnia”

افزودن دیدگاه

هیج دیدگاهی ثبت نشده ;(