نقد و بررسی فیلم Made in Italy 2020 بازگشت به اصل و ریشه

نقد و بررسی فیلم Made in Italy 2020: بازگشت به اصل و ریشه

18 شهریور 1399
۰ 138 بازدید

ساخت ایتالیا محصول کشور های انگلیس و ایتالیا در ژانر کمدی است که در آن لیام نیسون ایرلندی تبار بازی می کنه. فیلم داستان مردی انگلیسی است که به همراه پسرش عازم ایتالیا می شه تا ویلای بسیار زیبایی در توسکانی ایتالیا که از همسرش به اون و پسرش به ارث رسیده رو بفروشه.

بازگشت به اصل و ریشه

همه ما متعلق به روستا، شهر و یا منطقه خاصی از یک کشور هستیم که برای پیشرفت شغلی و یا مشکلات و اتفاقاتی که برامون می افته مجبور به مهاجرت از اون منطقه می شیم و زندگی خودمون رو در شهر های شلوغی که امکانات بیشتری رو برامون فراهم میکنه شروع میکنیم اما به چه قیمتی؟ شهر های شلوغ هر آدمی رو دچار استرس و اضطراب های همیشگی میکنه و پیدا کردن آرامش توی شهر های بزرگ کار خیلی سختیه. برگشتن به شهر هایی کوچیک و خوش آب و هوا یک آرزو برای کسایی که توی کلان شهر های بزرگ زندگی می کنن اما خیلی وقت ها زندگی کردن در شهر های شلوغ با همه بدی هاش به عادت تبدیل میشه و دل کندن از اون کار رو سخت تر میکنه. فیلم ساخت ایتالیا تمام تلاشش رو میکنه تا بتونه یه تلنگری به ما بزنه تا برای همیشه دست از سر شهر های شلوغ با همه بزرگی و زیبایی ظاهریشون برداریم و برگردیم به جایی که متولد شدیم و یا حداقل زادگاه پدر و مادرمون هستند. ماجرای فیلم از پدر و پسری شروع میشه که در لندن زندگی میکنن و مادر خانواده که مدت زیادیه که فوت شده متولد ایتالیا بوده و در منطقه توسکانی ایتالیا یک ویلای بسیار زیبا و بزرگ داره که حالا پسرش برای اینکه بتونه کارش رو توی شهر ارتقا بده به پول بیشتری نیاز داره و میخواد این ویلای متروکه رو به فروش برسونه. داستان از سفر این دو پدر و پسر به ایتالیا شروع میشه و روند جالبی رو طی میکنه تا زندگی این پدر و پسر که مدت زیادیه از هم دور شدن رو به هم کمی نزدیک تر کنه و اونا رو به اصل و در واقعیت به یک آرامش نسبی برسونه.

 این فیلم رو کاملا رایگان با زیرنویس فارسی ببین: دانلود فیلم Made in Italy 2020

فیلم ساخت ایتالیا ارزش دیدن داره؟

فیلم ساخت ایتالیا یک فیلم با روایت داستانی بسیار ساده و روندی نسبتا کند که همین موضوع ممکن به مذاق همه ی مخاطبای این فیلم زیاد خوش نیاد اما ساخت ایتالیا از استاندارد های خوبی برخورداره. نکته جالب توجه توی این فیلم به رخ کشیدن صحنه های بکری از منطقه توسکانی ایتالیا است که هر بیننده ای رو وسوسه میکنه تا حداقل یک بار به این منطقه سفر کنه. ساخت ایتالیا ارزش دیدن رو داره و میتونه یه تلنگر به همه افرادی بزنه که نمیتونن از شهر های شلوغ دل بکنن و به روستا ها و یا شهر های کوچیک تر رو بیارن.

نقد و بررسی فیلم Made in Italy 2020 بازگشت به اصل و ریشه

نقاط قوت فیلم 

بازی خوب لیام نیسون

پایان بندی مناسب

نقاط ضعف فیلم 

روند کند داستانی

فیلم نامه ی متوسط

روایت داستان به شکلی تکراری

شخصیت پردازی ضعیف

 فیلم کمدی ساخت ایتالیا با بقیه کمدی ها فرق داره!

اگر این فیلم رو میخواید ببینید تنها به امید اینکه یکم بخندید و سرگرم بشید به نظرم بهتره به تماشای این فیلم ننشینید. دیالوگ های فیلم و یا سکانس هایی از اون میتونه تنها یه لبخند کوچیک روی صورتتون بیاره. شاید این دیالوگ ها به نظر فیلم نامه نویس انگلیسی تباراین فیلم یعنی آقای جیمز دی آرسی  خیلی خنده دار بوده اما مخاطبای فیلم نمیتونن ارتباط خاصی با اون ها برقرار کنن.

 

نتیجه گیری فیلم 

پدر و پسری که به نظر میاد سال ها که پس از مرگ مادر خانواده رابطه سردی میون اونا شکل گرفته با برگشتن به سرزمین مادری در محیطی قرار میگیرن که گره ها و دلخوری ها شون رو با هم حل کنن و ارتباط خوبی رو در نهایت با هم شکل میدن. فیلم مخواد به ما بگه با برگشتن به اصل ریشه است که ما میتونیم ناراحتی ها و مشکلاتمون رو برطرف کنیم و به آرامش برسیم. شهر های بزرگ با وجود همه ی زرق و برقی که دارن خانواده ها رو از هم دور کردن، امیدواریم امکانات کافی در روستاها و شهر های کوچک باعث بشه همه کسایی که از اصل و ریشه خودشون دور موندن بهش برگردن.

افزودن دیدگاه

هیج دیدگاهی ثبت نشده ;(