نقد و بررسی فیلم Knives Out 2019چاقو کشی نوین

نقد و بررسی فیلم Knives Out 2019:چاقو کشی نوین

19 شهریور 1399
۰ 358 بازدید

 

فیلم چاقو کشی محصول سال ۲۰۱۹ آمریکا است که توسط ریان جانسون کاگردانی شده. این فیلم در ژانر کمدی، درام و جنایی است که بازیگرای معروفی همچون دانیل کریگ، کریس ایوانس و تعدادی از بازیگران به نام آمریکایی در اون ایفای نقش می کنن. فیلم در زمان انتشارش نظر منتقدان زیادی رو به خودش جلب کرد و تونست امتیاز قابل توجی رو در رده بندی فیلم های هالیوودی کسب کنه.

این فیلم رو کاملا رایگان با زیرنویس فارسی ببین:دانلود فیلم Knives Out 2019

تضاد طبقاتی، مهاجرت، سیاست های کشنده ملت ها

فیلم انگشت اشاره اش رو مستقیما رو جوامع امروزی گذاشته و نماد هایی از جوامع رو وارد یک خانواده کوچیک کرده تا بتونه به زبان ساده تری مشکلات و اتفاقات رو توضیح بده. در صحنه اول فیلم ما گردن بریده شده ای از یک پیر مرد رو میبینیم و چاقویی که در کنار دست اون قرار داره، ماجرا ممکنه در بخش های اولیه به نظر تکراری و کلیشه ای بیاد اما به مرور متوجه میشیم داستان اصلا یک مرگ مشکوک نیست بلکه روایتی از جامعه امروزی هست. خانواده ی میلیونری که هر کدومشون وسوسه داشتن پول و قدرت دارن و پرستاری که از برزیل به آمریکا مهاجرت کرده تا زندگی خودش رو از فقر و بیکاری نجات بده. ماجرای قتل آقای ترومبی بچه های اون رو مشتاق میکنه تا ببینن طبق وصیت نامه چه میزان سرمایه به اون ها می رسه که متوجه میشن آقای ترومبی تمام ثروت اش رو به نام پرستار مهاجرش کرده، این موضوع فرزندان آقای ترومبی و پلیس رو مشکوک تر میکنه و احتمال اینکه پرستار نقشی در قتل احتمالی داشته باشه بیشتر میشه. حالا ارتباط این مشکلات به نظر ساده خانواده با جوامع امروزی چی هست؟ همون طور که میدونید روز به روز تعداد افرادی که به کشور های بزرگ همچون آمریکا و برخی کشور های اروپایی مهاجرت میکنن بیشتر میشه. امید به زندگی بهتر، رفاه و آزادی اجتماعی هر فردی رو وسوسه میکنه تا از کشور زادگاهش فرار کنه تا به این آرمان شهر ها برسه. اما دولت ها با مهاجرین چه کاری میکنند؟ در این فیلم اشاره ای کاملا مستقیم به این اوضاع داره، در فیلم پرستار ماجر متهم به قتل شناخته میشه و به دلیل ترس از دپو شدن از اون کشور دست به هر کاری میزنه که اوضاع رو بدتر از قبل میکنه اما رستار در نهایت با قلب مهربون و روحیه ساده اش میتونه خودش رو از این قتل تبرئه کنه البته به کمک رییس پلیسی که دیدش به مسائل ظاهری نیست و واقعیت هارو در نظر میگیره.

نقد و بررسی فیلم Knives Out 2019چاقو کشی نوین

فیلم شمشیر رو از رو بسته!

ریتم فیلم و کشمکش های اون به ظاهر تکراری و خسته کننده ان اما فیلم بخش مخفی ای داره که خیلی رو راست میگه ما چه بلایی سر خودمون داریم میاریم و سیاست های کشنده ملت ها چقدر میتونه تاثیر گذار باشه. فیلم نماد های واضحی داره اما معمولا اینجور فیلم ها از دید عموم مردم خسته کننده ان و ارتباط خیلی خوبی باهاش برقرار نمیکنه اما از نظر فیلم بازان حرفه ای چاقو کشی حرف های زیادی برای گفتن داره و میتونه ذهن مخاطباش رو تا مدت ها درگیر فیلم کنه. مهاجرینی که همیشه انگشت اشاره اتهام و تروریست بودن به سمت اوناست و کمتر مورد قبول مردم یک کشور قرار می گیرند، دست های آلوده سرمایه دارانی که به هر طریقی خودشون رو از انجام اعمال کثیفشون تبرئه میکنن و دیگران متهم اتفاقات میدونن، همه این موارد عناصر پنهان این فیلم هستند که با ظرافت خاصی به شکل یک فیلم بلند سینمایی تبدیل شده. مهاجران و مردم رنگین‌پوست فقط در صورتی لایق رفتار انسانی هستن که انسانیتشون را ثابت کرده باشن؛ اونا لایق رفتار انسانی هستن نه به خاطر اینکه انسان هستن، بلکه به خاطر اینکه برای ثابت کردن انسانیتشون به ما و جلب رضایت‌مان تلاش کرده‌ان.

فیلم چاقو کشی ارزش دیدن داره؟

بعد از آغاز شوکه کننده، فیلم دچار ریتم کند و روایت داستانی تکراری می شه. دیالوگ ها، صحنه ها و شخصیت پردازی داستانی به نسبت فیلم های قوی هالیوودی کمی متوسط به نظر می رسه اما محتوای اصلی فیلم همان نکته تکان دهنده ایست که این فیلم رو متمایز میکنه. فیلم ارزش دیدن داره اما منتظر یک فیلم که میتونه اوقات سرگرم کننده ای و یا کمدی ای را براتون رقم بزنه نباشید. فیلمی جاه‌طلبانه و مهارت‌آمیز است که وقتی خبر ساخت سری بخش دوم اش اعلام می‌شه، آدم به‌جای غرغر کردن، از اون استقبال می‌کنه. در پایان باید گفت چاقو های نوین امروزی زیر گردن همه ما هست، پنهان اما کشنده و خطرناک تر از چاقو های دیگر.

 

افزودن دیدگاه

هیج دیدگاهی ثبت نشده ;(