نقد و بررسی فیلم HARD KILL 2020

نقد و بررسی فیلم HARD KILL 2020

23 شهریور 1399
۰ 553 بازدید

فیلم قتل سهمگین در ژانر اکشن هیجان انگیز است که توسط مت اسکندری کارگردان ایران تبار ساکن آمریکا و در سال ۲۰۲۰ تولید شده است. از چهر های معروف این فیلم میشود به بروس ویلیس اشاره کرد. لازم به ذکر است که بروس ویلیس در فیلم دیگر مت اسکندری به نام Survive the Night بازی کرده است. در خلاصه داستان فیلم قتل سهمگین آمده، برنامه و فعالیت مدیر عامل شرکت فناوری به نام دونووان چالمرز با بازی بروس ویلیس آنقدر ارزشمند است که او افرادی را برای حفاظت و مراقبت از آن استخدام می کند اما گروه تروریستی که به دنبال آن هستند دختر چالمرز را برای بدست آوردنش می ربایند.

دوست داری این فیلم رو با زیرنویس فارسی و به صورت رایگان تماشا کنی:دانلود فیلم Hard Kill 2020

۴ فیلم نامه نویس برای یک فیلم!!

داشتن دو فیلم نامه نویس برای یک فیلم شاید کمی منطقی به نظر برسه اما وجود ۴ فیلم نامه نویس برای یک فیلم حدودا ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه ای به نظر خیلی عجیب میاد. شاید وجود چهار فکر در این فیلم نامه علت قانع کننده ای باشه برای آشوب داستانی و روایت های خسته کننده آن. فیلم در ژانر اکشن و هیجان انگیز اما اصلا این حس رو به مخاطب نمیرسونه. شاید فیلم استخراج که در سال ۲۰۲۰ به انتشار در اومد رقیب خیلی سرسخت تری برای فیلم قتل سهمگین باشه.

بازی متوسط بروس ویلیس در فیلم قتل سهمگین

ممکن است بروس ویلیس را از بازی در معروف ترین فیلم آقای تارنتینو یعنی پالپ فیکشن به یاد داشته باشید. بازی بروس در این فیلم بسیار متوسط و درون گرا است. فیلم hard kill دومین همکاری او با کارگردان ایرانی تبار یعنی مت اسکندری است و به نظر می رسد ویلیس بازیگر مورد علاقه این کارگردان باشد.

نقد و بررسی فیلم HARD KILL 2020

نیروی خیر و شر در قالب داستان

داستان درمورد دختری است که یک دستگاه هوش مصنوعی اختراع کرده و هدف ان کمک به بشریت و بالا بردن حافظت از آدم ها است، اما یک فرد که با عنوان نیروی شر وارد داستان می شود، قصد دارد این دستگاه را دزدیده تا با آن دنیا را تحت سلطه خودش در بیاورد! این عناصر اما در فیلم hard kill آنقدر ساده و بدون پیچیدگی داستانی کنار هم قرار داده شده اند که ذهن بیننده از این روند بسیار ساده و حتی مبتدی خسته می شود. نکته جالب توجه نیروی شر داستان است که مدام اعلام میکند تنها برای نجات بشر است که می خواهد با استفاده از این دستگاه آن را به نابودی بکشاند و تحت تسلط خودش در بیاورد، این دیالوگ ها بی شباهت به گروهک های تروریستی نیست که با این این افکار شوم ترس و دلهره را به مردم بیگناه سرزمین های مختلف راه می دهند.

 

نقد و بررسی فیلم HARD KILL 2020

نقاط ضعف فیلم:

  • ضرباهنگ کند ریتم داستان
  • شخصیت پردازی ضعیف
  • بازیگردانی و کارگردانی متوسط

نقاط قوت فیلم:

  • استفاده مناسب از عناصر و نماد ها
  • طراحی صحنه
  • روانکاوی بخش قهرمان و ضد قهرمانی داستان
  • فیلم برداری

 

تکنولوژی و هوش مصنوعی

فیلم اشاره غیر مستقیمی نیز به موضوع مهم پیشرفت سریع تکنولوژی و هوش مصنوعی دارد. تکنولوژی به همان اندازه که می تواند برای ما مفید واقع شود، می تواند به راحتی زندگی مارا به نابودی بکشاند. در پایان فیلم نیز اختراع کننده این دستگاه متوجه می شود که تنها راه نجات بشر نابود کردن آن است تا افراد شرور نتوانند به آن دست پیدا کنند.

این فیلم ارزش دیدن داره؟

اگر علاقه مند به فیلم های اکشن هستید، فیلم hard kill نمونه متوسطی از فیلم های قوی اکشن هالیوودی است. دیدن این فیلم خالی از لطف نیست و می تواند با پایان بندی و دیالوگ های اش به ما درس هایی بدهد از جمله: رشد سریع تکنولوژی میتواند مضر و مخرب باشد.

افزودن دیدگاه

هیج دیدگاهی ثبت نشده ;(