بهترین فیلم های بروسلی، منتخب بینندگان

بهترین فیلم های بروسلی، منتخب بینندگان

22 آذر 1399
۰ 3,531 بازدید

بروس لی ، یکی از برجسته ترین بازیگران آسیایی-آمریکایی در همه زمان ها است ، او در جمله معروفش می گوید “آنچه مفید است را استفاده کنید ، آنچه بی فایده است را رد کنید و به آنچه که مخصوص خود شماست عشق بورزید.”

بروس لی چیزی فراتر از یک ورزشکار بود او همیشه به عنوان بازیگر متبحر و کاردرست در جهان شناخته می شود. علی رغم به تصویر کشیدن یک سوپر استار رزمی کار در فیلم هایی مانند اژدها وارد می شود ، لی در هر دو فیلم بازیگری ، نویسندگی ، کارگردانی کرده بود. لی نفوذ خود را به بافت سینمای رزمی دوخته است ، جایی که می توان آن را بسیار فراتر از تارانتینو احساس کرد.

این روزها لی با تأثیرپذیری اش، بیشتر از فیلم هایی که در واقع خلق کرده شناخته شده است ، و این شرم آور است با توجه به خوب بودن فیلم هایی که در آنها بازی کرده همه گمان می کنند این فیلم ها از خلاقیت فردی او نبوده. اکنون ، ما در این مقاله از مووینه میخواهیم تا بهترین از بهترین فیلم های بروس لی برایتان بگوویم.

(توجه: فیلم های لی اغلب در مناطق مختلف جهان تغییر نام می دادند ، به این معنی که هر فیلم بسته به محل اکران چند عنوان مختلف دارد)

 

Way of the Dragon AKA Return of the Dragon1972   راه اژدها

گرچه Way of the Dragon یکی از فیلم های معروف لی است ، اما لحن آن کاملاً متفاوت از تلاش جدی تر اوست. در واقع این یک فیلم کاملا طنز گونه است و زمان کمدی لی در تمام مدت حیرت انگیز بی عیب و نقص است. قطعاً یک احساس خالصانه در حماقت غیر قابل عطف فیلم و عدم انسجام فیلم وجود دارد و حضور مسخره و بازی وحشتناک چاک نوریس باعث ایجاد این اتفاق به عنوان یک  فیلم کلاسیک می شود. این داستان ظاهراً در مورد دفاع لی از اقوام رستوران دار در ایتالیا در برابر هجوم گانگسترهاست ، اما صادقانه بگویم این موضوع به سختی اهمیت دارد.

 

بهترین فیلم های بروسلی، منتخب بینندگان

 

Fist of Fury AKA The Chinese Connection1972  خشم اژدها

بروس لی متخصص رقص در صحنه های نبرد است که به طرز غیرمعمولی بیش از تعداد آنهاست و در Fist of Fury این استعداد خاص خود را به صورت بسیار زیبایی نشان می دهد. داستان در الگوی “من باید انتقام استاد خود را بگیرم” است. اما به روشی واقعاً جذاب. در آنجا نیز مطمئناً یکه تازی وجود دارد که لی نشان دهنده افتخار چینی هاست که علیه امپریالیسم ناپسند ژاپنی ها می جنگند. جان گیلت از ماهنامه فیلم، دوبله انگلیسی را “ناعادلانه” توصیف کرد ، اما اگر نمی توانید جذابیت آن را پیدا کنید بهتر است با نسخه اصلی این فیلم را ببینید.

 

The Big Boss AKA Fist of Fury1971  رئیس بزرگ

اگرچه یکی از بهترین فیلم های لی در نظر گرفته نمی شود ، اما با خواندن انتقادی سیاست فیلم ، موضوعات ظریف مارکسیستی مربوط به خیزش های کارگری آشکار می شود  و آن را از نظر فکری بالاتر از برخی از فیلم های پر زرق و برق لی قرار می دهد. در رئیس بزرگ ، یک رزمی کار  با استعداد غیر قابل انکار (که به وضوح توسط لی بازی می شود) در کنار خانواده بزرگ خود نقل مکان می کند و در یک کارخانه یخ کار پیدا می کند. وقتی لی متوجه می شود که کل این عمل پوششی برای قاچاق مواد مخدر است ، او تلاش خود را برای عدالت انجام می دهد که او را در برابر یک کل باند مجرمانه قرار می دهد ، زیرا پرولتاریا برای مبارزه برای حقوق خود قیام می کند. حرکات رزمی لی در اینجا نسبت به فیلم های معروف اش بسیار کم است ، اما تایلند زمینه جالبی را فراهم می کند و زیبایی منحصر به فردی به فیلم می بخشد.

 

Game of Death1978   بازی مرگ

این فیلم که تا حدی قبل از مرگ بروس فیلمبرداری شده بود و پس از مرگ یک جایگزین برای لی انتخاب شد و سپس در ویرایش نهایی از تصاویر مراسم تشییع جنازه واقعی وی استفاده کرد. سپس فیلم با ساخت سریع بیت های بلااستفاده از سایر فیلم های لی به هم متصل شد ، و در نتیجه یک داستان به سختی منسجم از جمله یک داستان فرعی از جراحی پلاستیک وجود داشت که توضیح می دهد چرا بروس همیشه در فیلم شبیه بروس نیست. اما بازی مرگ به طرز حیرت انگیزی جذاب است و – مهمتر از همه – لباس زرد و مشکی لی در این فیلم توسط بسیاری از افراد مورد تقلید قرار گرفت.

 

بهترین فیلم های بروسلی، منتخب بینندگان

 

Enter The Dragon1973   اژدها وارد می شود

اژدها وارد می شود که به طور گسترده یکی از بهترین فیلم های سال ۱۹۷۳ و یکی از بهترین فیلم های رزمی در تمام دوران ها محسوب می شود ، احتمالاً بزرگترین اثر لی است. این همچنین آخرین فیلمی کامل است که او در همان سال قبل از مرگ در آن ظاهر شد. جای تعجب نیست که در سال ۲۰۰۴ توسط کتابخانه کنگره برای ثبت در فهرست ثبت ملی فیلم ایالات متحده انتخاب شد ، زیرا رسماً “از نظر فرهنگی ، تاریخی یا زیبایی شناسی قابل توجه” شناخته شده است. در خلاصه داستان این فیلم آمده: مردی که در هنرهای رزمی مهارت بالایی دارد، قبول می کند که برای جاسوسی به دعوت یکی از تبهکاران بزرگ، برای شرکت در مسابقه رزمی پاسخ مثبت دهد. گرچه او از پذیرفتن این دعوت، اهداف دیگری هم دارد.  منتقدین از آن زمان این فیلم را تمثیلی از آسیای پس از استعمار تفسیر کرده اند.

افزودن دیدگاه

هیج دیدگاهی ثبت نشده ;(